Z okazji przypadającego dzisiaj Światowego Dnia AIDS salony firmowe Apple na całym świecie zmieniły kolor logo na czerwony, a pracownicy założyli koszulki w tym kolorze.

Z kolei na blogu App Store, czyli w dziale „Dziś” pojawiły się dwa wpisy poświęcone walce z zarówno z wirusem HIV i wywoływaną przez niego chorobą AIDS, jak i z całą akcją Product(RED). W jej ramach część dochodów ze specjalnych czerwonych wersji różnych produktów, także tych od Apple, zasila Globalny Fundusz na rzecz walki z HIV/AIDS.

a

Jak można przeczytać w jednym z artykułów opublikowanych na blogu App Store:

Kupuj produkt i uratuj życie - to główna zasada, którą organizacja non profit (RED) kieruje się od swojego powstania w 2006 roku. TO dzięki niej współpraca Apple z (RED) stale przynosi niezwykłe rezultaty.

W ramach wspólnych działań przez ostatnie 12 lat udało się uzbierać ponad 200 milionów dolarów dla (RED) na programy zwalczania HIV i AIDS. W tym roku w ofercie znalazło się ponad 20 produktów (RED): od iPhone'ów i słuchawek BEats po paski Apple Watch i etui.

Z kolei w artykule „Dokonajmy niemożliwego” dowiedzieć się można o tym, jak lek, którego dzienna dawka kosztuje około 20 centów, pozwala wrócić do zdrowia. Globalny Fundusz finansuje także leczenie, które zapobiega przenoszeniu się wirusa HIV z ciężarnych matek na ich dzieci. W 2000 roku codziennie na świecie rodziło się 1200 niemowląt zakażonych wirusem. Obecnie jest to już tylko 500 dzieci zakażonych wirusem, które rodzi się każdego dnia. Wciąż jest więc wiele do zrobienia.

Apple opublikowało dzisiaj także w dziale prasowym swojego serwisu internetowego artykuł przedstawiający sylwetkę doradcy i edukatora do spraw HIV/AIDS w jednym z centrów zdrowia w stolicy Kenii Nairobi.