Wczoraj wieczorem na swoim kanale w serwisie YouTube Apple opublikowało nową reklamę świąteczną zatytułowaną „Share your gifts”. Jest to krótki film animowany przypominający produkcje studia Pixar.

Tytuł odnosi się do darów, czyli indywidualnych zdolności każdego człowieka, symbolizowanego przez bohaterkę, która jest zbyt nieśmiała by podzielić się z innymi owocami swojej twórczości (nie wiadomo do końca czy są to tylko rysunki, czy może także i wiersze). Karty z jej dziełami trafiają do pudełka. Pewnego dnia jej pies postanawia to zmienić.

Apple od lat przygotowuje specjalne i naładowane emocjami reklamy świąteczne, będące same w sobie małymi dziełami sztuki, w których produkty tej firmy stanowią jedynie tło opowieści. W przypadku „Share your gifts” jest to MacBook Pro z Touch Barem.

Tłem muzycznym opowieści jest piosenka „Come out and play” Billie Eilish.

Apple udostępniło też film przedstawiający szczegóły prac nad wspomnianą reklamą, w której poszczególni artyści zdradzają szczegóły swojego warsztatu. W każdym przypadku ważnym jego elementem jest komputer Macintosh.

Wrażenie robi zwłaszcza makieta miasta, kawiarni i sklepów, stanowiąca plan filmowy.