Jak donosi MacRumors, w ciągu ostatniej doby zablokowany został dostęp do kont Apple ID niektórych użytkowników. Według informacji publikowanych w serwisach Twitter i Reddit przyczyną są względy bezpieczeństwa. Konta zostały zablokowane, by wymusić na użytkownikach zmianę hasła.

Ci ostatni zgłaszają, że dzieje się to bez żadnego ostrzeżenia. Wylogowanie następuje na przykład podczas korzystania z Apple Music czy oglądania filmu na Apple TV. Nie jest to związanie z nieautoryzowanym logowaniem, ponieważ większość użytkowników spośród tych, którzy zgłosili problem aktywowało dwustopniowe uwierzytelnianie i nie otrzymało powiadomienia o próbie zalogowania się ich danymi dostępowymi na innym urządzeniu.

Na twitterowym koncie @AppleSupport pojawiły się informacje, że w przypadku wystąpienia takiej sytuacji należy skorzystać z instrukcji znajdującej się na stronie wsparcia technicznego Apple, gdzie przeczytać można, że wymagany jest reset hasła dostępu. Po zmianie hasła i ponownym zalogowaniu się, użytkownicy odzyskują dostęp do swoich danych.

Źródło: MacRumors