Wiele obaw o sprzedaż nowych iPhone’ów pojawiło się tuż po premierze. Niewielka liczba nowości sprawiła, że najmniejszy model miała mieć problemy z odnalezieniem swojej niszy na rynku. Okazuje się jednak, że pierwsze dni nowych iPhone'ów były równie owocne dla obu modeli.

Według raportu CIRP w ciągu ostatnich 10 dni trzeciego kwartału iPhone’y XS i XS Max zdołały uzyskać 16% całej sprzedaży z tego okresu. Co więcej, mniejszy model sprzedaje się równie dobrze co wersja z 6,5-calowym ekranem.

Co ciekawe, sprzedaż iPhone’a 8 i 8 Plus nie wyhamowała tuż przed premierą. Oba modele stanowiły w trzecim kwartale 16% i 17% wszystkich zakupionych na amerykańskim rynku smartfonów. Model X odnotował 14% sprzedaży.

Nowe modele iPhone’ów wpłynęły także na inne mierzone parametry. CIRP odnotował, że średnia kwota, jaką Amerykanie przeznaczali na smartfony wzrosła z poziomu 705 dolarów do 796 w ciągu roku.

Wszystko może jednak zmienić startująca 19 października przedsprzedaż iPhone’a XR. Premiera rynkowa tańszego modelu zaplanowana jest na 26 października.

Źródło: 9To5Mac