W związku z wykorzystaniem danych chińskich klientów do nieautoryzowanych płatności, firma postanowiła opublikować przeprosiny. Wciąż jednak nie ma pewności jaką metodą uzyskano dostęp do kont Apple ID.

„Serdecznie przepraszamy za niedogodności spowodowane przez oszustwa związane z wyłudzaniem informacji.” W taki sposób firma komentuje problem z jakim spotkało się wielu klientów Apple w Chinach. W związku z nieznaną przyczyną wycieku danych Apple ID, firma rekomenduje włączenie funkcji logowania dwuetapowego, które eliminuje możliwość nieautoryzowanego dostępu do konta nawet w przypadku ujawnienia loginu i hasła.

Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu chińscy klienci Apple zaczęli się skarżyć na nieautoryzowane transakcje dokonywane przy pomocy platform AliPay i WeChat. Jednak powodem oszustwa prawdopodobnie nie jest wyciek danych z Apple, a nieostrożność klientów, którzy mogli próbować zalogować się do swojego konta na kontrolowanej przez hackerów stronie. Uzyskane w ten sposób loginy i hasła mogły posłużyć do dokonania płatności przez WeChat lub AliPay.

Polscy właściciele iPhone’ów nie mają powodów do obaw. Oparty na NFC system płatności mobilnych od Apple różni się od chińskiego systemu opartego na kodach QR. Dodane w Apple Pay karty nie synchronizują się z żadną internetową usługą, przez co niemożliwym jest by dokonać płatności z innego urządzenia niż telefon na którym dodaliśmy kartę.

Źródło: 9To5Mac