Według informacji opublikowanych na łamach Business Insider, w kwietniu ubiegłego roku firma Apple zorganizowała spotkanie, na którym namawiała deweloperów do tego by zmienili dotychczasowy model biznesowy i zaczęli oferować swoje aplikacje w modelu subskrypcyjnym.

Spotkanie odbyło się w Nowym Jorku i wzięło w nim udział 30 przedstawicieli firm deweloperskich. Apple przekonywało, że dzięki abonamentowi odnotowywać będą stałe przychody, co ostatecznie przełoży się na ich wzrost w porównaniu do modelu „jednorazowej sprzedaży”. Rozmawiano także między innymi na tematy pozyskiwania nowych klientów, marketingu, monetyzacji aplikacji oraz płatnych reklam w wyszukiwarce.

Spotkanie zakończyło się sukcesem, ponieważ popularność modelu subskrypcyjnego od tamtego czasu znacznie wzrosła. Nie wiadomo którzy deweloperzy uczestniczyli w spotkaniu oraz kto reprezentował firmę z Cupertino. Nie wiadomo nawet kto jest właścicielem loftu zlokalizowanego w dzielnicy Tribeca , w którym odbyło się tajemnicze spotkanie.

To, co Apple przedstawiło deweloperom określane jest jako inicjatywa „Subscription 2.0”, która powstała w 2016 roku.

Obecnie w App Store znajduje się około 30 tysięcy aplikacji, które oferowane są w abonamencie. W czasie pierwszego roku deweloperzy otrzymują 30% tego co płacą subskrybenci. Po 12 miesiącach prowizja spada do 15%.

Źródło: AppleInsider