Analityk rynkowy Charlie Wolf z firmy Needham przedstawił badania dotyczące sprzedaży komputerów Mac dla drugiego kwartału 2010 roku. Z przedstawionych danych wynika, że sprzedaż komputerów Apple wzrosła we wszystkich segmentach rynku - największy wzrost wystąpił w segmencie rządowym i przedsiębiorstw.

Z badań Wolfa wynika, że:

[LIST]
wzrost sprzedaży Maków w czerwcu tego roku wyniósł 35% i znacznie przewyższył ogólny wzrost sprzedaży rynku komputerowego (20,9%);
*]sprzedaż komputerów Mac w segmencie prywatnym powiększył się o 31,4% (ogólny wzrost rynku: 25,2%);
*]rozwój rynku Mac w segmencie przedsiębiorstw przerósł ponad trzykrotnie rozwój całego rynku komputerowego i wyniósł 49,8% (w porównaniu do 15,7%);
*]liczba sprzedanych komputerów firmy Apple w segmencie rządowym wzrosła o 200%, czyli szesnastokrotnie więcej niż całościowy rozwój rynkowy, wynoszący 12,1%.

[/LIST]

[Powyższe dane dotyczą rynku USA]

W segmencie przedsiębiorstw największy rozwój sprzedaży wystąpił u „dużych” i „bardzo dużych” firm, osiągając wzrost w okolicach 100%.

Wolf zbadał również rynek europejski i obliczył, że nastąpił wzrost udziału rynkowego komputerów Mac z 3,4% do 7%.

Wolf stwierdza, że:

Kluczem do rozwoju [udziału Apple na rynku europejskim] wydaje się być iPhone. iPhone zdobył większy udział w europejskim rynku smartphone’ów niż w USA, ponieważ w Europie jest rozprowadzany przez licznych operatorów. Ponadto, zachodzi efekt halo [zadowoleni użytkownicy iPhone’ów zaczynają rozważać kupno innych produktów Apple], który tym razem jest bezsprzecznie silniejszy niż przy iPodach.

_Źródło: MacRumors, Fortune, NeedHam, IDC _