W najnowszym rankingu opublikowanym przez analityków firmy Brand Finance Amazon jest najbardziej wartościową marką. Apple,podobnie jak w roku ubiegłym, uplasowało się na drugim miejscu. Pewnym zaskoczeniem może być Google, które spadło na trzecie miejsce.

Brand Finance postanowił szczegółowo przeanalizować 500 amerykańskich marek. W zestawieniu na mocnym pierwszym miejscu uplasował się Amazon wyceniany na 150 mld dolarów. Specjaliści wskazują, że w ciągu roku jego wartość wzrosła o 42%. Apple podobnie jak w roku ubiegłym zajęło drugie miejsce. Marka z Cupertino jest wyceniana na 146,3 mld dolarów, a jej wzrost jest szacowany na 37%. Nieco zaskakujący może być wynik Google. Gigant z Mountain View ma wartość 120 mld dolarów ze wzrostem na poziomie 10%.

Top 10 najdroższych amerykańskich marek:

  • Amazon 150,811 mld
Apple 146,311 mld
  • Google 120,911 mld
  • Facebook 89,684 mld
  • AT&T 82,422 mld
  • Microsoft 81,163 mld
  • Verizon 62,826 mld
  • Walmart 61,480 mld
  • Wells fargo 44,098 mld
  • Chase 38,842 mld

    Źródło: MacRumors