TestFlight to narzędzie ułatwiające deweloperom przeprowadzanie testów aplikacji przed opublikowaniem ich w App Store. Podczas tegorocznej konferencji WWDC zaprezentowano nową funkcję, pozwalającą szybko i wygodnie udostępniać testowe wersje aplikacji dla szerszego grona użytkowników.

Big 4fc41b00 db50 400a b052 1362b063df02

Do tej pory deweloperzy musieli samodzielnie przydzielać osoby do testów aplikacji (pojedynczo lub za pomocą list zapisanych w formacie CSV), co nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo zaproszenie kogokolwiek do testów wymagało posiadania jego adresu e-mail, co potrafiło skutecznie utrudnić zdobywanie nowych testerów. Oba te problemy zostaną jednak już niedługo rozwiązane dzięki wprowadzeniu w TestFlight możliwości tworzenia tzw. publicznych linków, umożliwiających wszystkim zainteresowanym samodzielne zapisywanie się do udziału w testach. Publikując tego typu odnośniki na portalach społecznościowych czy forach internetowych deweloperzy będą mogli łatwo i szybko zebrać duże grono testerów swoich aplikacji.

W przeprowadzanych w ten sposób testach będzie mogło brać udział jednocześnie do 10 tysięcy osób (tyle samo, ile w przypadku testów korzystających z zaproszeń), z możliwością ustalenia niższego limitu, jeśli deweloperzy uznają to za konieczne. W każdej chwili będą oni mogli też dezaktywować link (uniemożliwiając zapisywanie się kolejnym osobom, lecz pozostawiając dostęp do aplikacji aktualnym testerom) lub całkowicie zakończyć testy. Tworzenie publicznych linków i zarządzanie nimi odbywać się będzie za pośrednictwem aplikacji App Store Connect. Opcja ta powinna pojawić się w niej już niebawem, jednak Apple nie podało jeszcze konkretnej daty.

Źródła: developer.apple.com, 9to5mac