Firma analityczna Canalys opublikowała raport, z którego wynika, że Apple Watch zdominował rynek smart zegarków. Jest również najchętniej kupowanym produktem szeroko rozumianych wearables.

W okresie od stycznia do końca marca klienci kupili 3,8 miliona zegarków Apple, co pozwoliło firmie uzyskać 18-procentowy udział na rynku wearables. Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi, osiągając sprzedaż na poziomie 3,7-miliona urządzeń. Udział firmy jest taki sam jak giganta z Cupertino. Około 90% wszystkich sprzedanych akcesoriów Xiaomi, stanowiły opaski Mi Band. Natomiast Fitbit, Garmin i Huawei osiągnęły odpowiednio 11%, 7% i 6% udziału na rynku. W pierwszym kwartale tego roku, klienci kupili łącznie ponad 20 milionów tego typu akcesoriów.

Rynek wearables w pierwszym kwartale 2018 roku

W przypadku urządzeń z łącznością LTE, Apple również zdominowało ten segment, osiągnąć 59-procentowy udział.

Warto zwrócić uwagę, że smart zegarki w pierwszym kwartale tego roku, stanowiły zaledwie 43 procent wszystkich sprzedanych akcesoriów typu wearables, a jednocześnie przyniosły one aż 80% dochodu.

Źródło: Canalys