Podczas tegorocznej konferencji I/O firma Google zaprezentowała kilka nowości związanych z ARCore i rzeczywistością rozszerzoną. Jedną z nich jest Cloud Anchors - rozwiązanie, z którego będą mogły korzystać również aplikacje oparte na ARKit.

Funkcja Cloud Anchors pozwala kilku różnym urządzeniom dzielić ze sobą rzeczywistość rozszerzoną. Używające jej aplikacje wykorzystują chmurę do synchronizacji danych w czasie rzeczywistym, dzięki czemu akcje wykonywane przez użytkowników, takie jak np. dodawanie czy przemieszczanie obiektów, są widoczne na ekranach wszystkich znajdujących się w pobliżu urządzeń. Podczas konferencji I/O możliwości oferowane przez Cloud Anchors prezentowano na przykładzie Light Board - prostej gry w stylu Scorched Earth, pozwalającej dwóm graczom ostrzeliwać się nawzajem z katapult.

Z Cloud Anchors mogą korzystać aplikacje oparte na ARCore i ARKit, co z pewnością ułatwi deweloperom tworzenie międzyplatformowych, wieloosobowych aplikacji AR. Warto jednak mieć na uwadze, że w swojej obecnej postaci SDK ARCore dla iOS nie oferuje wsparcia dla iPadów, dlatego też pierwsze aplikacje wykorzystujące Cloud Anchors będą prawdopodobnie dostępne tylko dla iPhone'ów.

Źródło: Google Blog, Google Developers