Rośnie udział iPada w rynku tabletów
W miniony wtorek Apple podało do wiadomości publicznej dane dotyczące sprzedaży w minionym kwartale produktów z poszczególnych kategorii, w tym iPadów. Sprzedało się ich 9,1 miliona sztuk. Zdaniem firmy badawczej IDC oznacza to wzrost udziału tych urządzeń w rynku tabletów i najwyższy wynik od 2014 roku.
Według IDC sprzedaż 9,1 miliona sztuk przekłada się na udział w rynku na poziomie 28,8%. Zwiększył się on więc o niemal 4 punkty procentowe względem tego samego okresu w roku ubiegłym.
Udział iPada w rynku tabletów na przestrzeni lat według IDC przedstawia się następująco:
- 2013: 40,2%
- 2014: 32,7%
- 2015: 26,8%
- 2016: 25,9%
- 2017: 24,9%
- 2018: 28,8%
Warto też wspomnieć, że urządzenie to, od premiery jego pierwszego modelu, pozostaje najpopularniejszym tabletem na rynku.
Apple udało się w ubiegłym roku zahamować spadek sprzedaży iPada z kwartału na kwartał i ponownie zainteresować jego różnymi modelami klientów. Z kolei rynek tabletów dalej się kurczy. Według IDC w minionym kwartale zmniejszył się aż o 11,7%. Nic zatem dziwnego, że udział iPada w tym rynku wyraźnie wzrósł.