Jak wyglądają wyniki konkurentów iPada?
Pierwsza generacja iPada została zaprezentowana niemal dwa lata temu. Od tego czasu Apple pozostaje niekwestionowanym liderem rynku tabletów. Inni producenci urządzeń tego typu radzą sobie jednak całkiem dobrze. Badania przeprowadzone przez firmę NPD na amerykańskim rynku pokazują, która firma jest najbliżej pozycji Apple.
W badaniu uwzględniono wszystkie firmy produkujące tablety z wyjątkiem Apple. Pod uwagę wzięto liczbę sprzedanych urządzeń w okresie od stycznia do października 2011 roku. W tym czasie w USA sprzedano 1,2 miliona tabletów nie będących iPadami. Największą część z nich stanowiły urządzenia HP, które trafiły do rąk 200 tysięcy klientów. Duży wpływ na to miało wyprzedawanie TouchPada w cenie 99$. Decyzja HP była związana z porzuceniem WebOS, paradoksalnie jednak przyczyniła się do znacznego wzrostu jego popularności. Drugie miejsce zajął Samsung, produkujący tablety działające na systemie Android. Koreańska firma zdobyła 16% rynku nie-iPadowego. Kolejne miejsca zajął ASUS (10%), Motorola (9%) i Acer (9%).
Łączna liczba sprzedanych tabletów firm innych niż Apple wyniosła w badanym okresie 1,2 miliona. W porównaniu do wyników iPada jest to jednak znikoma liczba. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2011 roku Apple sprzedało w USA ponad 10 milionów tabletów (na całym świecie ponad 25 milionów). Ponadto badania wykazują, że Apple dostarcza około 65-70% wszystkich tabletów na świecie. Liczba ta obejmuje jednak urządzenia, które trafiają do sklepów, a nie do klientów.
Źródło: Mac Rumors