Biografia Jobsa rewolucją na polskim rynku audiobooków
W ciągu pierwszych godzin sprzedaży, liczba pobrań audiobooka z polską wersją biografii Steve’a Jobsa osiągnęła wartość 2 książek na minutę. To najlepszy wynik w historii serwisu audioteka.pl i całego rynku wydawniczego. Po raz pierwszy sprzedaż książki audio może mierzyć się z wynikami papierowego odpowiednika.
W Polsce książka zadebiutowała 17 listopada br. Audiobook wyprodukowany przez Audiotekę zawiera dwadzieścia pięć godzin historii życia twórcy Apple w interpretacji Jarosława Łukomskiego. Pozycja została oparta na wywiadach z ponad 100 osobami, m.in. współpracownikami Jobsa, jego wrogami, konkurentami, rodziną, przyjaciółmi i zwolnionymi z firmy pracownikami. To poruszająca książka o Jobsie sierocie, garażowym konstruktorze, innowatorze i wizjonerze. To w końcu niesamowita historia jednej z najbardziej innowacyjnych firm.
- Steve Jobs wywołał kolejną rewolucję. Tym razem dotyczy ona polskiego rynku wydawniczego. Historia jego życia przygotowana w formie audio cieszy się wyjątkową popularnością, w niewielkim stopniu ustępując wydaniu drukowanemu – przekonuje Marcin Beme z serwisu audioteka.pl – Duże zainteresowanie wynika oczywiście z postaci twórcy Apple. Obserwujemy wzrost zainteresowania Polaków audiobookami i wiąże się to z wygodą ich użytkownia – tą samą „wygodą”, która charakteryzowała produkty Jobsa i decydowała o jego sukcesie.
Pierwotnie światową premierę planowano na wiosnę 2012, jednak po śmierci Jobsa, 5 października, zdecydowano o przyspieszeniu publikacji. Książka pojawiła się na rynku 24 października. Jeszcze przed zagraniczną premierą była w czołówce listy bestsellerów takich internetowych księgarni jak na przykład Amazon. W zaledwie sześć dni sprzedała się w ponad 380 tys. egzemplarzy.
Źródło: Informacja prasowa