Analitycy z firmy IDC opublikowali raport, z którego wynika, że rynek smart zegarków i opasek będzie się ciągle rozrastał. Ich zdaniem przekreślanie tych produktów przez wiele osób jest błędem.

Według autorów dokumentu sprzedaż urządzeń w 2018 roku zwiększy się o około 15 procent i może wynieść nawet 139 milionów sprzedanych akcesoriów. Przewidują oni, że w 2022 roku około 40% wszystkich urządzeń przenośnych dostarczonych do klientów będą stanowiły smart zegarki.

Ich zdaniem klienci zaczynają rozumieć idee towarzyszącą tego typu produktom i również domagają się oni co raz większej ich użyteczności. Na razie najwięcej użytkowników korzysta z funkcji fitnessowych, ale trend wzrostowy można zauważyć przy płatnościach, komunikacji z otoczeniem (rozmowy, wysyłanie wiadomości), słuchaniu muzyki z usług streamingowych, sterowaniu smart urządzeniami znajdującymi się między innymi w domach czy przy monitorowaniu funkcji zdrowotnych.

Analitycy pozytywnie oceniają również perspektywę wzrostu odzieży wyposażonej w specjalne czujniki.

Źródło: IDC