Reputacja Apple w dół, przynajmniej w rankingu Harrisa
W tegorocznej edycji rankingu reputacji przedsiębiorstw Harrisa, Apple spadło z miejsca 5 na 29. Równie duży spadek zanotowało Google, bo z miejsca 8 na 28.
Zdaniem CEO firmy Harris Poll, Johna Gerzemy, spadek reputacji obu tych firm technologicznych wynika z braku nowych rewolucyjnych produktów, które w większym stopniu przyciągnęły by uwagę,tak jak kiedyś iPod, iPhone czy iPad czy usługi Google, takie jak Dokumenty czy Mapy.
Pierwsze miejsce w rankingu zajął Amazon, według Gerzemy, firma ta utrzymała swoją pozycję ze względu na ogromną rolę, jaką odgrywa w życiu osób, biorących udział w badaniu. Z kolei wzrost reputacji Tesli (skok z miejsca 9 na 3) związany jest jego zdaniem z szerszą działalnością Elona Muska, m.in. podbojem kosmosu, w tym testowym wystrzeleniem rakiety z samochodem Tesli na pokładzie.
Ranking powstał na podstawie wyników badania, w którym wzięło udział 25800 mieszkańców Stanów Zjednoczonych.
Pierwsza dziesiątka:
- Amazon.com
- Wegmans Food Marketes
- Tesla Motors
- Chick-fil-A
- The Walt Disney Co
- Heb Grocery Company LP
- Unitet Parcel Service Inc
- Publix Super Markets
- Patagonia Inc
- Aldi Inc.
Źródło: Reuters