W tegorocznej edycji rankingu reputacji przedsiębiorstw Harrisa, Apple spadło z miejsca 5 na 29. Równie duży spadek zanotowało Google, bo z miejsca 8 na 28.

Zdaniem CEO firmy Harris Poll, Johna Gerzemy, spadek reputacji obu tych firm technologicznych wynika z braku nowych rewolucyjnych produktów, które w większym stopniu przyciągnęły by uwagę,tak jak kiedyś iPod, iPhone czy iPad czy usługi Google, takie jak Dokumenty czy Mapy.

Pierwsze miejsce w rankingu zajął Amazon, według Gerzemy, firma ta utrzymała swoją pozycję ze względu na ogromną rolę, jaką odgrywa w życiu osób, biorących udział w badaniu. Z kolei wzrost reputacji Tesli (skok z miejsca 9 na 3) związany jest jego zdaniem z szerszą działalnością Elona Muska, m.in. podbojem kosmosu, w tym testowym wystrzeleniem rakiety z samochodem Tesli na pokładzie.

Ranking powstał na podstawie wyników badania, w którym wzięło udział 25800 mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

Pierwsza dziesiątka:

  1. Amazon.com
  2. Wegmans Food Marketes
  3. Tesla Motors
  4. Chick-fil-A
  5. The Walt Disney Co
  6. Heb Grocery Company LP
  7. Unitet Parcel Service Inc
  8. Publix Super Markets
  9. Patagonia Inc
  10. Aldi Inc.

Źródło: Reuters