Pracownicy Loup Ventures postanowili zbadać poziom zadowolenia użytkowników smart głośników. W badaniu wzięło udział 520 osób.

Dane świadczą o tym, że aż 89% klientów wyraża się pozytywnie o tych produktach. Niemal co trzeci klient jest bardzo usatysfakcjonowany ze swojego głośnika, natomiast 59% badanych jest zadowolonych. Należy jednak zwrócić uwagę, że większość konsumentów nie ma zbyt wygórowanych wymagań względem tego typu urządzeń, co przekłada się na wysoki poziom satysfakcji.

Prawie 40 procent użytkowników wykorzystuje głośnik głównie do celów muzycznych, około 30% zadaje pytania związane z pogodą. Na trzecim miejscu uplasowały się tak zwane pytania ogólne. Kolejne pozycje zajęły zapytania związane ze sportem, newsami oraz komendy służące do sterowania smart akcesoriami domowymi.

Do czego klienci wykorzystują smart głośniki

W zaledwie dwa tygodnie HomePod osiągnął 3-procentowy udział w rynku smart głośników. Na pierwszym miejscu uplasował się Amazon Echo (55% udziału). Google Home osiągnął 23-procentowy udział, a trzecie miejsce przypadło głośnikom z zaimplementowaną asystentką Cortana (15%).

Procentowy udział firm na rynku smart głośników

Kilka dni temu informowaliśmy Was, że pracownicy firmy Loup Ventures porównali głośnik Apple z rozwiązaniami konkurencji.

Źródło: LoupVentures