Facebook pracuje nad własnymi inteligentnymi głośnikami
W chwili obecnej głównymi konkurentami Apple na rynku inteligentnych głośników są Amazon i Google. Już niedługo może do nich dołączyć Facebook.
Jak donosi DigiTimes, właściciel popularnego serwisu społecznościowego zamierza jeszcze w tym roku wprowadzić do sprzedaży dwa modele inteligentnych głośników, noszące robocze nazwy Aloha i Fiona. Oba urządzenia zostaną wyposażone w ekrany dotykowe o przekątnej 15 cali, co wskazuje na to, że będą miały one znacznie większe gabaryty niż HomePod czy Amazon Echo (który dostępny jest w wersji z 7-calowym wyświetlaczem). Facebook chce położyć większy nacisk na funkcje społecznościowe oraz związane z komunikacją, a zwłaszcza rozmowami wideo. Aloha, który najprawdopodobniej trafi do sprzedaży pod nazwą Portal i będzie bardziej rozbudowanym z dwóch dostępnych modeli, zostanie wyposażony w szerokokątną kamerę, mogącą rozpoznawać twarze użytkowników i automatycznie przełączać się na ich profile w serwisie Facebook. Oba głośniki będą oferowały też własną aplikację muzyczną, umożliwiającą strumieniowanie utworów z katalogów wytwórni Sony i Universal Music.
Według serwisu DigiTimes, głośniki firmy Facebook miały pierwotnie trafić do sprzedaży w maju 2018, jednak ich premiera została przełożona, by umożliwić lepsze dopracowanie produktów. Prawdopodobnie trafią one do sprzedaży w lipcu. Jak na razie nie wiadomo jednak nic na temat ich ceny czy dostępności w poszczególnych krajach.
Źródła: DigiTimes, AppleInsider