Użytkownicy smart głośników rzadziej korzystają ze smartfonów
Pisaliśmy niedawno o tym, że według najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Canalys, w najbliższych 12 miesiącach znacznie wzrośnie popularność inteligentnych głośników. Co więcej, z badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Accenture wynika, że do końca 2018 roku w około 37% wszystkich amerykańskich gospodarstw domowych znajdzie się conajmniej jedno takie urządzenie.
Co więcej, właściciele inteligentnych głośników twierdzą, że mniej korzystają ze smartfonów. Aż 66% z ponad 2000 respondentów stwierdziło, że po zakupie głośnika, podczas pobytu w domu rzadziej sięgają po swój telefon. Nie oznacza to jednak, że wraz ze wzrostem popularności inteligentnych głośników smartfony odejdą do lamusa. Zmieni się jedynie rodzaj wykonywanych za ich pośrednictwem czynności. 64% ankietowanych rzadziej korzysta ze smartfonów do celów rozrywkowych. 58% dokonało mniejszej liczby zakupów przez Internet, a 56 rzadziej używa telefonu do przeszukiwania Internetu i ustawiania przypomnień. Inteligentne głośniki sprawdzają się zatem lepiej niż wbudowana w smartfony funkcja asystenta głosowego takiego jak Siri czy Bixby.
Według raportu, w wielu krajach popularności inteligentnych głośników jest o ponad połowę większa niż rok temu, niezależnie od dostępności lokalnych usług językowych.