Apple ogłosiło niedawno, że w minionym sezonie świątecznym sklep z aplikacjami App Store odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. Według raportu firmy SensorTower, zajmującej się badaniem rynku aplikacji mobilnych, cały ubiegły rok był dla tej branży równie udany.

Według danych zebranych przez SensorTower w 2017 roku użytkownicy urządzeń mobilnych wydali na aplikacje 58,6 miliarda dolarów, wliczając w to zarówno pieniądze wydane bezpośrednio na ich zakup jak i różnego rodzaju płatne subskrypcje i mikropłatności. Większą część tej kwoty pochłonęły różnego rodzaju gry komputerowe, na które wydano aż 48,3 miliarda dolarów, czyli około 82% wszystkich pieniędzy wydanych w ubiegłym roku na aplikacje. W roku 2016 na aplikacje mobilne wydano łącznie około 43,5 miliarda dolarów, co oznacza roczny wzrost o około 35%.

Podobnie jak w poprzednich latach, App Store wygenerował w 2017 roku znacznie większe przychody niż konkurencyjny Google Play. Klienci sklepu firmy Apple wydali w ubiegłym roku 38,5 miliarda dolarów (o 34,5% więcej niż w roku 2016), z czego 30 miliardów przeznaczono na gry. Klienci sklepu Google'a wydali natomiast 20,1 miliarda dolarów (o 34,2% więcej niż w roku 2016), w tym 18 miliardów na gry. Google Play wygrywa jednak pod względem liczby pobrań aplikacji, która w ubiegłym roku wyniosła 64 miliardy (o 16,7% więcej niż w 2016), w tym 27,2 miliarda gier. Użytkownicy App Store w tym samym okresie pobrali 28 miliardów aplikacji (o 6,7% więcej niż w 2016), w tym 8,3 miliarda gier.

Źródło: SensorTower, iMore