Najnowsze dane sugerują, że Amazon i Google sprzedawali swoje najtańsze głośniki niemal „po kosztach”. W niektórych przypadkach firmy były stratne.

W okresie przedświątecznym Amazon sprzedawał swój głośnik - Amazon Echo - w cenie 29,99 dolarów. Koszt cześci potrzebnych do złożenia akcesorium wyceniono na 31 dolarów. W przypadku produktu Google Home Mini sytuacja wygląda trochę lepiej. Obniżona cena głośnika wynosiła 29 dolarów, natomiast wartość części to około 26$. Należy zauważyć, że wspomniane wyżej wydatki nie obejmują między innymi kosztów transportu.

Zarówno Amazon jak i Google chcą zaoferować klientom swoje smart głośniki w bardzo niskiej cenie, licząc na to, że pozyskani klienci zaczną korzystać z dodatkowych usług i innych produktów z oferty firm. Przedsiębiorstwa nastawiają się również na zyski z handlu uzyskanymi danymi.

Według agencji Reuters, Apple zamierza zarabiać zarówno na sprzedaży głośnika HomePod jak i na dodatkowych subskrypcjach Apple Music.

Źródło: 9To5Mac