Wczoraj wieczorem na oficjalnym kanale Apple w serwisie YouTube pojawiła się nowa reklama iPad Pro.

Jej bohaterem jest pewna nastolatka z Nowego Jorku, która w różny sposób korzysta ze swojego iPada Pro przez cały dzień. Dzięki klawiaturze Smart Keyboard służy jej on do pisania wypracowań czy przygotowywania szkolnych prezentacji, a dzięki Apple Pencil do rysowania. iPad Pro służy jej także do komunikacji ze znajomymi. Na końcu klipu sąsiadka pyta się jej o to, co robi na swoim komputerze. Ta odpowiada pytaniam, co to jest komputer?

Odpowiedź dziewczyny jest symboliczna. Pojęcie komputera, w postaci maszyny stacjonarnej czy laptopa, a na pewno połączenia klawiatury z ekranem odchodzi w przeszłość. Apple sugeruje, że już niedługo nastolatkowie mogą nie łączyć pojęcia komputer z urządzeniem, na którym piszą, rysują, oglądają filmy, słuchają muzyki i za pośrednictwem którego komunikują się ze znajomymi i ostatecznie w ogóle przestaną tego określenia używać. Wiele z tego, co kiedyś można było zrobić na tym tradycyjnym komputerze, można teraz z powodzeniem zrobić na tablecie czy smartfonie. Niektórym osobom iPad może w zupełności wystarczać.

Na koniec warto zauważyć, że w reklamie Apple promuje aplikację Microsoft Word, a nie swoją własną - Pages.

Czy Waszym zdaniem iPad Pro może zastąpić tradycyjny komputer, np. Maca lub PC?