Apple: złączenie kilku kont Apple ID w jedno jest niemożliwe
W związku z uruchomieniem usługi iCloud, wiele osób zastanawiało się, jak Apple rozwiąże sytuację, w której użytkownik miał wcześniej konto MobileMe i konto Apple ID, przy czym to drugie wykorzystuje inny adres e-mail niż pierwsze.

Po przeprowadzeniu procesu migracji konta MobileMe do iCloud powstaje nowe Apple ID, które umożliwia logowanie się do iCloud. Kontem Apple ID, które było używane wcześniej (zawiera wszystkie zakupy dokonane w iTunes Store) nie można się wówczas zalogować do iCloud. Użytkownik ostatecznie ma zatem dwa różne Apple ID: jedno przeznaczone do iCloud i drugie - do zakupów w iTunes Store. Apple pozwala na takie „rozdzielenie zadań” pomiędzy dwa różne Apple ID, jednak nie ulega wątpliwości, że wygodniejszym rozwiązaniem byłoby scalenie obu tych kont w jedno. Jakiś czas temu pojawiły się spekulacje, według których Apple miałoby umożliwić coś takiego - teraz mamy jednak potwierdzenie, że nic takiego nie będzie miało miejsca (przynajmniej w najbliższym czasie).
Nowy dokument na Apple Support dokładnie opisuje i wyjaśnia korelacje między Apple ID do iCloud i iTunes Store. W dziale FAQ na pytanie „Czy mogę złączyć kilka kont Apple ID w jedno?” znajdujemy odpowiedź:
„Nie możesz złączyć dwóch bądź większej ilości kont Apple ID w jedno. Możesz natomiast używać jednego Apple ID do usługi iCloud oraz drugiego do zakupów w iTunes Store (wliczając w to iTunes w Chmurze i iTunes Match). (...)”
Należy zaznaczyć, że rekomendowanym przez Apple rozwiązaniem jest wykorzystywanie tylko jednego Apple ID (zarówno do iCloud, jak i iTunes Store).
Źródło: Apple, MacRumors