Apple kolejny raz najcenniejszą marką na świecie
Piąty raz z rzędu Apple zostało uznane za najcenniejszą markę na świecie w specjalnym corocznym raporcie „Best Global Brands”.
Wartość Apple oszacowano na 184 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 3% względem ubiegłorocznej wyceny. W raporcie zwrócono jednak uwagę, że tempo wzrostu wartości tej marki wyhamowuje. Zdecydowanie szybciej rośnie obecnie wartość takich marek jak Google (+6%), Intel(+7%), Samsung(+9%), Microsoft (+10%), Amazon(+29%) i Facebook(+48%). 11-procentowy spadek wartości swojej marki zaliczył w tym roku IBM.
Pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych marek przedstawia się następująco:
Apple (184,154 miliarda dolarów, +3%)
Google (141,703 miliarda dolarów, +6%)
Microsoft (79,999 miliarda dolarów, +10%)
CocaCola (69,733 miliarda dolarów, -5%)
Amazon (64,796 miliarda dolarów, +29%)
Samsung (56,249 miliarda dolarów, +9%)
Toyota (50,291 miliarda dolarów, -6%)
Facebook (48,188 miliarda dolarów, +48%)
Mercedes-Benz (47,829 miliarda dolarów, +10%)
IBM (46,829 miliarda dolarów, -11%)
Źródło: Interbrand