Apple wynegocjowało nową umowę z wytwórnią Werner Music Group, w ramach której zapłaci mniej za strumieniowanie muzyki w usłudze Apple Music.

Jak donosi Bloomberg, po ponad dwóch latach od startu tej usługi kończą się kontrakty na strumieniowanie muzyki. Apple prowadzi więc intensywne rozmowy z wytwórniami. Jednym z jej efektów jest nowa, korzystniejsza dla Apple umowa z Warner Music.

Apple nie bez przyczyny chce płacić wytwórniom mniej niż robiło to dotąd. Pierwsze umowy wynegocjowało bowiem jeszcze przed startem serwisu, nie było więc jasne ilu użytkowników zdoła on do siebie przyciągnąć. Obecnie gdy z Apple Music korzysta grubo ponad 27 milionów użytkowników (dane z czerwca bieżącego roku), Apple chce obniżenia stawki opłat z 58 do 55 procent wpływów z subskrypcji.

W negocjacjach z wytwórnią Warner pomogło Apple w pewnym stopniu Spotify, które także w tym roku wynegocjowało z nią nową stawkę w wysokości 52 procent. Spotify ma jednak zdecydowanie więcej użytkowników, którzy płacą za subskrypcję, w licu było to ponad 60 milionów (w sumie serwis ma 140 milionów użytkowników).

Źródło: Bloomberg