Tim Cook w reklamach Uniwersytetu Auburn
Uniwersytet Auburn - Alma Mater Tima Cooka - wyemitował klip reklamowy, w którym wystąpili jego absolwenci, w tym oczywiście CEO Apple.
Na trwającym 30 sekund filmie wszyscy absolwenci zagrzewają do boju drużynę futbolu amerykańskiego należącą do tej uczelni. Tim Cook pojawia się w nim jako pierwszy. Nie mogąc być obecnym na stadionie, łączy się za pomocą FaceTime z iPadem trzymanym na trybunach przez jedną ze studentek uniwersytetu. W pewnym stopniu reklama tej uczelni jest też zakamuflowanym spotem promującym Apple, iPada i FaceTime.
Cook wystąpił też w osobnej reklamie Uniwersytetu Auburn, w której mówi o swoich doświadczeniach ze studiowania na tej uczelni.
Źródło: Cnet
Krystian, nic tutaj nie jest zakamuflowane. To jest zwyczajne lokowanie produktu. Normalna praktyka od dawien dawna. Bruce Willis palący Marlboro w Szklanej Pułapce, James Bond jeżdzący znanymi markami aut, używający zegarków np. Omegi. W wielu amerykańskich filmach zauważysz na biurkach komputery Apple bądź Dell. To często stosowana praktyka, z jednej strony mająca urealnić przedstawiany obraz (bo np. w Stanach używa się masę sprzętu wymienionych przeze mnie firm), a z drugiej właśnie zareklamować dany produkt.