W ciągu ostatnich kilku miesięcy Facebook testował wyświetlanie reklam w aplikacji mobilnej komunikatora Messenger. Banery były do tej pory zarezerwowane wyłącznie dla użytkowników z Australii oraz Tajlandii, ale już wkrótce sytuacja ulegnie zmianie.

Przedstawiciele należącego do Marka Zuckerberga serwisu poinformowali, że już wkrótce reklamy w aplikacji mobilnej komunikatora Messenger pojawią się u użytkowników z wszystkich części świata. Zmiany mają zostać wdrożone jeszcze przed końcem roku.

Reklamy – podobnie jak w przypadku Facebooka i Instagrama – będą dostosowane do użytkowników. Mechanizm ten będzie zapewne opierać się na analizie wysyłanych oraz odbieranych wiadomości, ale też aktywności w innych obszarach internetu.

Warto przypomnieć, że proces monetyzacji komunikatora Messenger rozpoczął się już kilka miesięcy temu. To właśnie wtedy właściciele stron dostali możliwość wysyłania wiadomości sponsorowanych do użytkowników. Mogli oni jednak skontaktować się tylko z osobami, które wcześniej komunikowały się za pośrednictwem chatu z danym reklamodawcą.

Źródło: The Verge