Startuje Planet of the Apps
Dzisiaj swoją premierę w Apple Music będzie mieć pierwszy odcinek reality show Planet of the Apps.
To pierwszy tego typu program telewizyjny stworzony dla Apple i dostępny wyłącznie w Apple Music. Z tej okazji serwis ten został nieznacznie przebudowany - pojawił się w nim dział Programy TV i filmy. Znaleźć w nim można na razie tylko stronę startującego dzisiaj reality show. Na obecną chwilę pierwszy odcinek nie jest jeszcze dostępny. Powinno to się zmienić w ciągu najbliższych kilku godzin.
Pierwszy odcinek będą mogły obejrzeć także osoby, które nie opłaciły subskrypcji w tym serwisie. Późniejsze zobaczą tylko jego subskrybenci. Będą się one pojawiać w Apple Music w każdy wtorek o 18:30 czasu pacyficznego (a więc w nocy z wtorku na środę w Polsce).
Dodatkowo w App Store pojawił się dział z aplikacjami stworzonymi przez uczestników tego reality show. Są wśród nich m.in. aplikacja do udostępniania położenia znajomym i informowania ich o swoim bezpieczeństwie, program wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną, pozwalający sprawdzać, czy meble, które zamierza się kupić pasować będą do danego pomieszczenia. Jest też aplikacja randkowa, nawigacja pomagająca w zakupach lub zwiedzaniu, gra przypominająca Scrabble, a także program dla zegarka Apple Watch, która pomóc ma w lepszym skupieniu się na zadaniach.
W wywiadzie udzielonym agencji Reutersa, Eddy Cue wspomniał, że Apple będzie silnie promować swój program, zarówno na stronie głównej serwisu Apple.com, w iTunes oraz wielu innych miejscach, także w serwisach społecznościowych. Reality show ma już swój profil na Twitterze.
Przypomnieć warto, że w reality show Planet of the Apps wzięły udział osoby, które miały swój pomysł na aplikację dla iOS i watchOS oraz oparty na nich biznes. Podobnie jak w innych tego typu programach, np. muzycznych, oceniane będą zarówno one same, jak i ich realizacja. Uczestników prowadzić będą, a później oceniać, Will.I.Am (muzyk, CEO i.am+), Jessica Alba (aktorka i współzałożycielka The Honest Co.), Gary Vaynerchuk (CEO Vayner Media) oraz Gwyneth Paltrow (aktorka, założycielka Goop). Wsparli ich także doradcy wielu firm technologicznych, takich jak Yelp, Uber, oraz Musically.