Kolejna firma rezygnuje z produkcji inteligentnych zegarków z Android Wear
Choć firma Apple nie udostępnia oficjalnych wyników dotyczących sprzedaży własnego inteligentnego zegarka, to zdaniem Tima Cooka, urządzenie to cieszy się coraz większą popularnością. Zdają się to potwierdzać także dane niezależnych analityków. Mimo wszystko, smart zegarki pozostają nadal produktami niszowymi. Pomimo wzrostu popularności Apple Watcha, kolejne firmy branży technologicznej rezygnują z produkcji tego typu urządzeń.
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, iż zdaniem firmy Strategy Analytics, Apple Watch jest najbardziej popularnym urządzeniem wśród wszystkich produktów wearables, a co za tym idzie, najpopularniejszym smart zegarkiem na rynku. W pierwszym kwartale bieżącego roku stanowił on 57 procent wszystkich sprzedanych produktów tego typu. Drugimi najpopularniejszymi smartwatchami są modele Samsung Gear działające pod kontrolą systemu Tizen. W tym samym kwartale ich udział w rynku wyniósł 19 procent. Sprzedają się one lepiej od wszystkich urządzeń z systemem Android Wear.
Pomimo, iż w tym roku swoją premierę będzie miało jeszcze wiele nowych zegarków działających pod kontrolą systemu Android Wear 2.0, to za produkcję dużej części tych modeli będą odpowiedzialne firmy z branży modowej, jak na przykład Tommy Hilfiger czy Hugo Boss. Dominacja Apple i Samsunga na rynku urządzeń wearables skutkuje natomiast tym, że kolejni duzi producenci elektroniki rezygnują ze wsparcia dla tej platformy.
Pod koniec ubiegłego roku firma Lenovo poinformowała, iż wstrzymuje prace nad kolejnymi odsłonami własnego modelu smart zegarka. Według najnowszych doniesień serwisu DigiTimes, z produkcji tego typu urządzeń ma zrezygnować również firma Asus. Choć informacje te nie zostały jeszcze potwierdzone, to zgodnie z opublikowanym raportem, tajwański producent zakończył rozwój swojej linii zegarków ZenWatch. Za decyzją tą ma stać prawdopodobnie niska sprzedaż zegarka, gdyż jak pokazują dane pochodzące z łańcucha dostaw firmy, miesięczna produkcja tych urządzeń wynosi jedynie 5-6 tysięcy egzemplarzy. Dla porównania, według firmy analitycznej IDC, sprzedaż Apple Watcha w samym tylko pierwszym kwartale tego roku wyniosła 3,5 miliona sztuk.
Źródło: The Verge