Tim Cook w Mad Money w CNBC
Wczoraj w telewizji CNBC w programie Mad Money wyemitowany został wywiad z Timem Cookiem. Mówił on m.in. o ostatnich wynikach finansowych, przyszłości telewizji, zegarku Apple Watch i specjalnym funduszu w wysokości 1 miliarda dolarów, który ma pomóc stworzyć nowe miejsca pracy w USA.
W kontekście najnowszych wyników finansowych firmy, ogłoszonych w ostatni wtorek, Cook odniósł się do różnych głosów, które pojawiają się regularnie od lat, mówiących że „Apple jest skończone”. Powtórzył kolejny raz, że Apple opiera się na długoterminowych strategiach niż na aktualnym kursie akcji firmy. Najważniejszym jest zadowolenie klientów. Jeśli ci - jego zdaniem - są szczęśliwi, wtedy wszystko się będzie układać. Cook odniósł się też do tego, jak ważnym produktem w portfolio firmy jest iPhone. Dla niego to najlepszy produkt konsumencki w historii, który zintegrował się bardzo z użytkownikami i zmienił to w jaki sposób żyją. Powtórzył także swój pogląd, że wszelkie informacje o nowym iPhonie mają wpływ na sprzedaż obecnych modeli. Najbardziej jego zdaniem widoczne jest to w Chinach, gdzie ludzie chcą mieć zawsze najnowsze urządzenia. Wspomniał także o specjalnym funduszu 1 miliarda dolarów, który ma pomóc stworzyć nowe miejsca pracy w Stanach Zjednoczonych.
CEO Apple poświęcił kilka słów przyszłości telewizji. Jego zdaniem wszystko idzie w tym kierunku, by widzowie oglądali treści w taki sposób, jak chcą, m.in. niezależnie od kablówek czy tradycyjnej telewizji linearnej. Przyznał też, że pierwsze programy telewizyjne przygotowane na zamówienie Apple to badanie tego rynku.
Wspomniał także o tym, że Apple pracuje nad sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną i dalszym rozwojem zegarka Apple Watch. Przyznał, że to dzięki niemu udało mu się zrzucić ponad 13,5 kilograma (30 funtów).
Wywiad z Timem Cookiem można obejrzeć tutaj.