Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący rynku smartwatchy. Według przedstawionych przez nich informacji, w czwartym kwartale minionego roku Apple przypadło aż 80% przychodu wygenerowanego przez sprzedaż urządzeń naręcznych.

W ubiegłym roku firma z Cupertino sprzedała 11,9 milionów zegarków Apple Watch – aż 6 milionów z nich znalazło nabywców między początkiem września a końcem grudnia. W czasie tego okresu na rynek trafiły modele Series 2 oraz Series 1. Nie można również zapomnieć o zwiększonym ze względu na okres świąteczny popycie konsumentów na urządzenia elektroniczne.

Blisko połowa sprzedanych w ubiegłym roku urządzeń naręcznych to zegarki Apple Watch – stanowiły one aż 49% rynku. Na drugim miejscu za firmą z Cupertino znalazł się Fitbit (17%), a na trzecim Samsung (15%). Pozostałym producentom przypadło 19% globalnej sprzedaży, w czym spory udział miała umacniająca się na rynku smartwatchy i opasek fitnessowych firma Xiaomi. Według raportu Canalys, produkty Chińczyków są popularne przede wszystkim w Azji oraz wschodniej i środkowej części Europy – w tym w Polsce i Rosji.

Umacniająca się pozycja Apple na rynku urządzeń naręcznych przyniosła firmie z Cupertino 2,6 miliardów dolarów przychodu w ostatnim kwartale roku. Niewykluczone, że w najbliższych miesiącach konkurencją dla Apple Watcha staną się zegarki z Android Wear 2.0. Nowe oprogramowanie Google miało dzisiaj swoją premierę.

W odcinku została podana informacja, jakoby to Apple sprzedało w czwartym kwartale nie 6, a 9 milionów zegarków. Za błąd przepraszamy.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Canalys