Apple proponuje WebGPU nowe API dla webowej grafiki 3D
Zespół Apple odpowiedzialny za prace nad sinikiem WebKit zaproponował wczoraj utworzenie nowej grupy roboczej w ramach World Wide Web Consortium, która skupić by się miała na utworzeniu nowego standardowego API, zwanego WebGPU, pozwalającego na wykorzystanie nowoczesnych procesorów graficznych do renderowania grafik 3D i innych treści na stronach web.
Informacja o zaproponowaniu powstania takiej grupy zwanej "GPU for the Web" pojawiła się na oficjalnym blogu WebKit. Zespół pracujący nad tym silnikiem przedstawił nie tylko swoją propozycję API ale także jego prototyp. Nowe API ma lepiej pasować do nowoczesnych układów graficznych niż wiekowe już OpenGL i bazujące na nim WebGL. Ma być też rozwiązaniem działającym na wszystkich platformach w przeciwieństwie do nowoczesnych API takich jak Direct3D 12, Metal czy Vulkan i co ważne otwartymi dostępnym dla wszystkich grup działających w ramach W3C, całej społeczności Web, deweloperów oraz producentów układów graficznych.
World Wide Web Consortium to organizacja zajmująca się opracowywaniem standardów tworzenia i przesyłania treści w sieci web.
Źródło: blog WebKit