Apple nie informuje o wysokości sprzedaży poszczególnych akcesoriów w swoich kwartalnych zestawieniach. Nie chwali się więc tym, ile sprzedało się np. zegarków Apple Watch. Tim Cook stwierdził jedynie, że był to rekordowy kwartał jeśli chodzi o sprzedaż tego urządzenia. Potwierdza to firma Strategy Analytics, która mówi o 5,2 miliona tych urządzeń.

Chodzi co prawda o urządzenia dostarczone na rynek, a nie dosłownie sprzedane. Apple nie ma jednak w zwyczaju zarzucać rynku sprzętem, który zalegać ma później w magazynach. Firmą kieruje bowiem człowiek, który wiele lat tem skrócił okres magazynowania produktu do kilku dni. Z badań Strategy Analytics wynika, że w minionym kwartale Apple zdobyło 63,4 procenta rynku smart zegarków. Tak dobre wyniki to efekt wprowadzenia Apple Watcha 2, który okazał się świetnym prezentem na święta.

Największym konkurentem Apple jest na tym rynku Samsung, który w minionym kwartale dostarczył 800 tysięcy swoich urządzeń naręcznych (spadek z 1,3 miliona w tym samym okresie 2015 roku), co dało mu udział na poziomie 9,8 procenta. Pozostałe 26,8 procenta należy do innych producentów, w tym Garmina, Fitbita czy Huawei. W sumie w minionym kwartale sprzedać się miało 8,2 miliona tego typu urządzeń.

Źródło: Strategy Analytics