Pomimo rekorodwych wyników finansowych, które ogłoszone zostały wczoraj, Apple straciło w tym roku pozycję lidera w rankingu Brand Finance Global 500 i nie jest już najbardziej wartościową marką na świecie. Firmę z Cupertino wyprzedziła marka Google, która obecnie warta jest 109 miliardów dolarów.

Warto zwrócić uwagę na skalę zmian wartości czołowych marek. W 2016 roku marka firmy z Mountain View wzrosła o 24 procent, a wartość "Apple" zmalała aż o 27 procent i wynosi obecnie 107 miliardów dolarów. Wśród marek z pierwszej dziesiątki rankingu największym wzrostem pochwalić się może Facebook. W porównaniu do poprzedniego roku awansował on z miejsca 17 na 9, a wartość marki wykreowanej przez Marka Zuckerberga szacowana jest obecnie na niemal 62 miliardy dolarów.

Zdaniem CEO Brand Finance, Apple "żyje na kredyt" wykorzystując zgromadzoną wcześniej dobrą reputację, która przekłada się na wysoką wartość marki. Twierdzi on również, że kolejne generacje iPhone'ów, które nadal przynoszą firmie ogromne zyski charakteryzują się coraz mniejszą przewagą konkurencyjną nad smartfonami produkowanymi przez chińskie firmy.

Oto pierwsza dziesiątka najbardziej wartościowych marek w rankingu Brand Finance Global 500 2017:

global 500

Źródło: BrandFinance