Tak zwane E-państwo to marzenie wielu z nas. Kilka tygodni temu Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji wraz z czterema głównymi operatorami (Play, Plus, T-Mobile oraz Orange) podpisała porozumienie umożliwiające wprowadzenie usługi Mobile Connect, która może nas do tego przybliżyć.

Mobile Connect to narzędzie, które umożliwi uwierzytelnianie oraz autoryzację obywateli w systemach administracji publicznej przy wykorzystaniu telefonu komórkowego. Polega ono na tym, iż w momencie logowania do serwisu, w zarejestrowanym telefonie pojawi się komunikat autoryzacyjny, który będzie trzeba potwierdzić wybierając „Ok” lub wpisując ustalony wcześniej kod PIN (zależne to będzie od operatora komórkowego). Co ważne, aby móc skorzystać z takiego rozwiązania należy mieć telefon komórkowy, który będzie znajdował się w zasięgu sieci komórkowej bez konieczności dostępu do internetu. Usługa ta ma działać na 99,9% kartach SIM, które są aktualnie w użyciu.

Należy pamiętać, że system przygotowany jest również do pracy z dostępnymi obecnie rozwiązaniami biometrycznymi, dzięki czemu właściciele smartfonów wyposażonych w czytniki linii papilarnych, będą mogli dokonać autoryzacji za pomocą odcisku palca. Mobile Connect znajdzie zastosowanie między innymi w bankach, sieciach komórkowych, w tak zwanym Profilu Zaufanym, internetowych sklepach czy portalach.

Według dostępnych informacji usługa pilotażowa ma zostać wdrożona w drugim kwartale przyszłego roku, natomiast pełen system ma zostać uruchomiony do końca 2017 roku. Usługa ta będzie bezpłatna.

Źródło: Telepolis, Cashless