Wideoblog PhoneBuff, popularny przede wszystkim z porównawczych testów szybkości otwierania aplikacji, wziął na warsztat iPhone'a 7 Plus i jeden z dwóch pierwszych w pełni autorski smartfonów Google'a, Pixel XL.

Jak zwykle w tego typu testach, na każdym z urządzeń uruchomiony zostaje stoper, a następnie w identycznej kolejności otwierane są systemowe aplikacje aparatu, galerii zdjęć, ustawień urządzenia, a także popularne programy i gry, jak Facebook, Snapchat, Adobe Photoshop Mix, Lapse It, Subway Surfers, Flip Divin, Fit The Fat 2, Smash Hit, ESPN, Netflix i Amazon.

Każdy test obejmuje dwie serie, polegające na otwarciu wspomnianych wyżej aplikacji w takiej samej kolejności. Druga seria pokazuje, jak dany smartfon radzi sobie z zarządzaniem pamięcią i trzymanymi w niej programami. Okazuje się, że Pixel XL z 4 GB pamięci Ram (iPhone 7 Plus ma jedynie 3 GB) gorzej radzi sobie z tym zadaniem. Ponowne otwarcie niektórych gier wymagało powtórnego wczytania całej ich zawartości. Problemy takie nie wystąpiły w teście iPhone'a 7 Plus.

Ostatecznie iPhone 7 Plus wygrał uzyskując następujące czasy: 01:24,43 (pierwsza seria) i 1:55,58 (druga seria i zakończenie testu). Google Pixel XL wypadł zdecydowanie gorzej, uzyskując czas 1:47,08 na koniec pierwszej serii i 3:05,92 na koniec drugiej.