W ubiegłym miesiącu Apple zaprezentowało nowe zegarki Apple Watch Series 2 odświeżyło także ubiegłoroczny model, który zyskał szybszy procesor oraz nową nazwę - Series 1. Pomimo tych zmian, Ming-Chi Kuo z agencji KGI Securities uważa, że w tym roku Apple sprzeda mniej zegarków niż w poprzednim.

Powodem mniejszego zainteresowania klientów ma być jego zdaniem brak w nowych urządzeniach jakieś wyjątkowej cechy czy funkcji, która usprawiedliwiała by zakup. Najwyraźniej nie jest nią nawet wodoodporność czy wbudowany odbiornik GPS. Kuo zwraca uwagę na to, że wiele wad ubiegłorocznego modelu zostało powielonych w nowych konstrukcjach. Chodzi przede wszystkim o słabą baterię, która wymaga codziennego ładowania. Apple Watch wciąż też pozostaje na uwięzi iPhone'a.

Uważa on, że w bieżącym roku sprzeda się od 8,5 do 9 milionów sztuk zegarków Apple Watch, podczas gdy w roku ubiegłym sprzedało się jego zdaniem 10,4 miliona sztuk. Pamiętać jednak trzeba, że wszystkie te liczby to jedynie szacunki. Apple nie podaje dokładnych informacji o wielkości sprzedaży swoich smart zegarków, a jedynie ogólnikowe liczby dotyczące całej kategorii akcesoriów, w skład której wchodzą także iPody, Apple TV czy słuchawki Beats.

O prognozach dotyczących wielkości sprzedaży zegarków Apple Watch rozmawiamy w dzisiejszym odcinku MyApple Daily.

MyApple Daily w iTunes Store.

Źródło: Business Insider