Moja kolekcja gier logicznych powiększyła się niedawno o kolejny tytuł. Mowa o grze Rubek, której bohaterem jest niewielka kostka oraz kolory.

Zadaniem gracza jest przeprowadzenie jej z punktu startowego do mety po planszy podzielonej na niewielkie pola. Zadanie wydaje się łatwe tylko z pozoru. Pola na planszy mogą mieć charakter neutralny, z którym stykać się może biały, a więc równie naturalny bok kostki. Niektóre z pól mają jednak inne kolory. Na nich można postawić kostkę tylko bokiem o tym samym kolorze. Można je zabarwić stawiając kostkę na polach oznaczonych odpowiednią barwą i znakiem "+".

Rubek

Kolorowe boki nie mogą jednak stykać się z neutralnymi polami planszy. Należy więc zabarwić tylko wybrane i potem tak prowadzić kostkę, by w odpowiednim momencie kolory do siebie pasowały. Początkowo nie jest aż tak trudno, na planszy tylko jedno pole jest zabarwione, później, dwa, potem dochodzą kolejne kolory. Wtedy robi się ciekawie. Boki kostki muszą zostać zabarwione tak by zgadzały się z kolejnymi polami na jej drodze.

Rubek

Na dalszych etapach pojawiają się pola, które zdejmują kolor z boku kostki, który się z nimi zetknie. Czasem jest to pomocne, innym razem jest to przeszkoda trudna do pokonania.

To nie wszystko, na planszy pojawiają się różnego rodzaju przełączniki, zmieniające położenie niektórych pól, tworząc nowe lub odblokowując istniejące przejścia. Przełączniki także zabarwione są na różne kolory. Przy planowaniu drogi trzeba więc brać także to pod uwagę.

Rubek

Jak wiele prostych gier logicznych o ładnej, minimalistycznej grafice, także i Rubek potrafi wciągnąć na dłuższy czas, lub zabić nudę w kolejce do kasy w sklepie czy podczas podróży pociągiem lub autobusem.

Rubek przypomina mi bardzo starą grę dla iOS, wydaną jeszcze w 2011 roku o nazwie Qvoid. Jeśli o niej nie słyszeliście, to ją także Wam polecam.

Rubek dla iOS w App Store w cenie 1,99 €