Bardzo dobre wyniki sprzedaży 4-calowego iPhone'a SE są dowodem na to, iż wielu użytkowników jest wciąż zainteresowanych mniejszymi rozmiarami smartfonów. Fakt ten potwierdzały również dotychczasowe analizy sprzedaży modeli z 4,7 i 5,5-calowymi ekranami. Począwszy od 2014 roku, to właśnie mniejszy iPhone był przez klientów wybierany częściej, niż model z plusem w nazwie. W przypadku najnowszej generacji smartfonów firmy Apple, sytuacja uległa jednak odwróceniu.

Choć samo Apple nigdy nie ujawnia dokładnego zestawienia sprzedaży poszczególnych modeli iPhone'ów, to danych na ten temat dostarcza firma Slice Intelligence. Z analizy ponad 32 tysięcy rachunków, które w przeciągu pierwszych 48 godzin od rozpoczęcia przedsprzedaży na rynku amerykańskim trafiły drogą elektroniczną do współpracujących z firmą klientów, wynika, iż 55% z nich zdecydowało się na iPhone'a 7 Plus, a 45% na 4,7-calowego iPhone'a 7.

Od czasu wprowadzenia przez Apple obu modeli do oferty, sytuacja taka zdarzyła się po raz pierwszy. Na większy model iPhone'a w chwili jego debiutu w 2014 roku zdecydowało się zaledwie 35%, a na ubiegłoroczny model 6S Plus 41% klientów. Na zmianę preferencji kupujących wpłynęły przede wszystkim ulepszenia aparatu iPhone'a 7 Plus, który został wyposażony w dwa obiektywy. Pomimo, iż największy konkurent Apple, firma Samsung ma obecnie duże problemy ze swoim modelem fabletu Galaxy Note 7, co mogłoby skłaniać klientów do jeszcze większego zainteresowania 5,5-calowym iPhonem, to według raportu Slice Intelligence, tylko dwa procent kupujących ten model zdecydowało się na telefon koreańskiego producenta w ciągu ostatnich dwóch lat.

Z danych zebranych przez firmę, wynika ponadto, iż klienci coraz częściej decydują się na wymianę swojego telefonu. Aż 55% osób, które zamówiły iPhone'a 7 w przedsprzedaży, kupiło smartfona Apple także w ciągu ostatnich dwóch lat. Dodatkowo, tylko 34% nabywców nowego modelu nie kupiło telefonu od 2014 roku, podczas gdy rok wcześniej liczba takich klientów wynosiła 40%.

W raporcie Slice Intelligence znalazły się również informacje na temat kolorów i wielkości pamięci wewnętrznej, jakie były najchętniej wybierane przez kupujących iPhone'a 7. Największym zainteresowaniem cieszyły się oczywiście dwa nowe kolory - Jet Black oraz matowa czerń. Co jednak ciekawe, na wersję matową zdecydowało się dwa razy więcej kupujących, niż na wersje błyszczącą, której dotyczyło 23% zamówień. Zainteresowanie pozostałymi kolorami było znacznie niższe i wynosiło odpowiednio: 15% wersja różowo-złota, 9% wersja złota i 8% wersja srebrna.

Nowa generacja smartfonów Apple jest dostępna w trzech wersjach pojemności pamięci wewnętrznej - 32, 128 i 256 GB. Przy czym należy pamiętać, iż wersja w kolorze Jet Black jest dostępna tylko w wersji 128 i 256 GB. Zdecydowana większość kupujących iPhone'a 7, dokładnie 67%, decydowała się na pojemność 128 GB. Na rynku amerykańskim, średnia wielkość pamięci cieszyła się zawsze największym zainteresowaniem i aktualny wynik jest w niewielkim stopniu wyższy od danych z poprzednich lat.

Źródło: 9to5Mac