Samsung z dwukrotnie większym od Apple udziałem w rynku smartfonów
Według danych opublikowanych przez analityków IDC, Samsung sprzedał w trzecim kwartale fiskalnym prawie dwa razy więcej smartfonów niż Apple. Koreański producent znalazł nabywców na 77 milionów swoich telefonów, podczas gdy w przypadku firmy z Cupertino liczba ta wynosi 40,4 miliona.
W ubiegłym kwartale fiskalnym, który zakończył się w czerwcu, Samsung po raz kolejny uplasował się na pozycji lidera jeżeli chodzi o sprzedaż smartfonów. Podczas trzymiesięcznego okresu koreański producent zagarnął 22,4% rynku (5,5% więcej niż w tym samym kwartale ubiegłego roku), podczas gdy Apple przypadło 11,8% udziałów (spadek o 15%).
Na trzecim miejscu zestawienia znalazł się Huawei z 32,1 milionami sprzedanych smartfonów, zaś tuż za nim uplasowali się kolejny producenci z Chin – OPPO (22,6 milionów - wzrost o 136,6$ rok do roku) i vivo (16,4 milionów - wzrost o ponad 80% rok do roku). W sumie ostatni kwartał fiskalny przyniósł na świecie sprzedaż wynoszącą 343,3 miliona telefonów. To nieco lepszy wynik, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, kiedy to 342,4 milionów smartfonów znalazło nowych nabywców (wzrost o 0,3%).
Warto dodać, że w stosunku do do trzeciego kwartału fiskalnego 2015 r., średnia cena smartfonów Apple znacząco się zmniejszyła. Wyniosła ona między początkiem marca a końcem czerwca 595 dolarów, podczas gdy rok temu były to 662 dolary. Średnia cena smartfonów z Androidem wynosiła w 2015 r. 254 dolary. Bardziej aktualnych danych niestety brak.