Wielu użytkowników systemu iOS spotkało się ostatnio z problemem powtarzającej się blokady konta Apple ID. Co kilka dni otrzymywali oni komunikat z prośbą o zmianę hasła, co umożliwiało dalsze korzystanie z usług sieciowych, takich jak iMessage czy też poczta iCloud.

Jak poinformowali pracownicy wsparcia technicznego Apple, za opisany wyżej problem odpowiadają aplikacje Polymail i myMail. Prace nad jego rozwiązaniem są już rzekomo prowadzone, jednak na ten moment nie wiadomo, kiedy wyżej wymienione programy pozwolą użytkownikom na normalne korzystanie z nich.

Jeżeli korzystanie z Polymail i myMail, to pomocne powinno okazać się wylogowanie z tych aplikacji i usunięcie ich powiązania z kontem mailowym. Ze znalezieniem alternatywy dla tych programów nie powinno być problemu. W App Store znajdziecie takie pozycje jak Spark, Airmail, Unibox, Outlook. Skorzystać możecie również z systemowego rozwiązania w postaci Mail.


Aktualizacja 15 lipca, 2016 r.

Do grona klientów maila, które blokują Apple ID, dołączył Spark. Twórcy programu już teraz rozpoczęli prace nad naprawieniem błędu. Są oni w stałym kontakcie z Apple.

Źródło: Michał Mynarski, 9TO5MAC