Tablet Apple został zaprezentowany na początku zeszłego roku. Do teraz sprzedały się miliony wszystkich wersji tego urządzenia. Na rynku tabletów iPad jest nadal niekwestionowanym liderem. Jak wyglądają jednak statystyki dotyczące ruchu generowanego przez to urządzenie w internecie?

Firma Net Applications podaje, że aż 1% wszystkich odsłon stron internetowych dokonywanych jest za pomocą iPada. Wydawać by się mogło, że to niewiele, jednak pod uwagę bierzemy całkowitą liczbę odsłon ze wszystkich urządzeń, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. W porównaniu z zeszłym miesiącem jest to wzrost o 0,08%. Gdyby pod uwagę wziąć jedynie urządzenia mobilne, to iPad posiada aż 20% udziału - 5% całego ruchu w internecie jest bowiem generowanego właśnie za pośrednictwem telefonów komórkowych oraz tabletów.


Wzrost odsetka odsłon przeprowadzanych z iPada

Badanie przeprowadzone jedynie na ruchu w sieci w USA wykazało, że 8,2% odsłon dokonywanych jest z urządzeń mobilnych. Sprzęt z iOS ma tam 5% udziału, przy czym 2,1% należy do iPada. Drugą co do popularności platformą jest Android z 2,6%, natomiast trzecią - Blackberry z 0,57%. Na dalszych miejscach uplasował się Symbian (0,03%), Java ME (0,02%) i Windows Mobile (0,02%).

Źródło: 9 to 5 Mac