Od powrotu Jacka Dorseya na stanowisko CEO Twittera serwis ten stara się dynamicznie rozwijać. Jednym z tego przejawów jest udostępniona wczoraj użytkownikom aplikacja Engage, która jest skierowana przede wszystkim do tweetujących profilów marek, influencerów oraz gwiazd show businessu.

Większość użytkowników Twittera stara się być na bieżąco z wszystkimi tweetami napisanymi przez osoby, które obserwują. Nieco inaczej sprawa może wyglądać w przypadku profilów firm i gwiazd. Tym pierwszym zależy przede wszystkim na udostępnianiu treści oraz sprawdzaniu statystyk. Ci drudzy są z kolei „zalewani” odpowiedziami, polubieniami i retweetami od swoich fanów i umykają im tweety influencerów, z którymi mogliby chcieć wejść w konwersację.

engage twitter

Interfejs aplikacji Engage został podzielony na trzy części. Pierwsza – Engage – pozwala zobaczyć odpowiedzi od zweryfikowanych profilów oraz influencerów (osoby, które obserwuje co najmniej 1000 kont) lub wszystkie tweety, które zostały do nas wysłane. Warto w tym momencie dodać, że program może informować nas za pomocą powiadomień o najważniejszych odpowiedziach, które dostaliśmy. W drugiej sekcji – Understand – użytkownicy mogą sprawdzić statystyki dotyczące swoich obserwujących, jak i ich interakcji z naszymi tweetami. Wreszcie w trzeciej części – Post – znalazły się informacje na temat zasięgów i interakcji związanych z udostępnionymi przez nas treściami.

Wydanie aplikacji Engage zdaje się być dobrym ruchem ze strony Twittera. Być może jej dostępność zachęci znane osoby do tweetowania, co automatycznie przyciągnie nowych użytkowników. Sam gwiazdą show businessu nie jestem, ale program Engage zostanie na moim iPhonie. Pozwoli mi on bowiem na przegląd statystyk dotyczących mojego profilu, które są interesujące z mojego punktu widzenia.

Aktualizacja

Aplikacja wczoraj była dostępna w polskim App Store. Dziś niestety mogą pobrać ją już tylko posiadacze amerykańskich kont.

Pobierz z App Store