Wielu użytkowników systemu OS X w wersji 10.11.4 oraz 10.11.5 skarży się na problem związany ze sporadycznym zawieszaniem się komputera podczas korzystania z przeglądarki Safari. Na szczęście istnieje rozwiązanie, które w większości przypadków powinno wyeliminować opisany wyżej błąd.

W oficjalnym komunikacie, który Apple zaadresowało do użytkowników 13-calowych MacBooków Air z początku 2015 r., przedstawiciele firmy z Cupertino zachęcają do odinstalowania oprogramowania Adobe Flash z komputera. Instrukcję, jak tego dokonać, opublikowałem już rok temu.

Problem, o którym pisałem we wstępie, nie dotyczy jednak tylko MacBooków Pro, choć warto zaznaczyć, że usunięcie Flasha warto przemyśleć również wtedy, gdy błąd związany z Safari pojawia się na innych komputerach. Jak jednak informuje serwis OS X Daily, rozwiązanie „usterki” może przynieść wyłączenie opcji Pozwól na WebGL w zakładce Ochrona w preferencjach Safari.

Dajcie znać w komentarzach czy problem został rozwiązany. Sam niestety również zostałem nim dotknięty (MacBook Air 13", mid 2013) i mam nadzieję, że sięgnięcie po poradę OS X Daily na dobre zażegna powracający ostatnio błąd.

Źródła: Apple, OS X Daily