Mimo iż w poprzednim kwartale fiskalnym Apple sprzedało około 2,2 milionów zegarków Apple Watch, to udział tych urządzeń w całym rynku smartwatchy spada. Wynosi on obecnie 52,4%, a jeszcze trzy miesiące wcześniej oscylował w granicach 63%.

W czwartym kwartale fiskalnym ubiegłego roku Apple sprzedało 5,1 milionów zegarków, jednak warto dodać, że użytkownicy zakupili wtedy 8,1 milionów smartwatchy. Kolejne trzy miesiące obniżyły popyt na tego typu urządzenia do 4,2 milionów egzemplarzy.

apple watch

Nie tylko firma z Cupertino traci swoje udziały w rynku. Samsung, któremu jeszcze rok temu przypadało 30,8% udziałów, może obecnie pochwalić się wynikami równymi 14,3% z 600 tysiącami sprzedanych smartwatchy. Niemniej jednak warto dodać, iż Tim Cook poinformował w czasie ostatniego spotkania z inwestorami, że sprzedaż Apple Watcha spełniła oczekiwania firmy, a sam produkt będzie prawdopodobnie naśladował wzorce sezonowe, jakie towarzyszyły iPodowi. Są to wszak urządzenia, na które popyt rośnie w okresie świątecznym. Jak podkreślają jednak analitycy, „miesiąc miodowy” Apple Watcha się skończył, a sukces drugiej generacji tego urządzenia zależy przede wszystkim od jakości aplikacji dla systemu watchOS.

Źródło: AppleInsider