Chińczycy to już druga siła wśród klientów App Store
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł zmiany w rankingu rynków, które przynoszą Apple najwięcej dochodu ze sprzedaży gier i aplikacji z App Store. Mimo iż na najwyższym stopniu podium nadal znajdują się klienci ze Stanów Zjednoczonych, to po raz pierwszy w historii na drugim miejscu uplasowali się Chińczycy, którzy wyprzedzili w zestawieniu Japończyków.
Informacje na temat dochodów z App Store w zależności od poszczególnych rynków opublikowali analitycy z App Annie. Trend dotyczący chińskiego sklepu był już zauważalny wcześniej - między pierwszym a drugim kwartałem ubiegłego roku, mieszkańcy Państwa Środka zwiększyli ponad dwukrotnie swoje wydatki na aplikacje i gry na iPhone'y i iPady.
Duży wpływ na opisane wyżej wzrosty miały mikropłatności - szczególnie te, które są dostępne w grach Fantasy Westward Journey oraz Hero Moba. Choć w kwestii aplikacji różnica między dochodem z chińskiego i amerykańskiego rynku jest nadal znacząca, tak w przypadku gier mieszkańcy Państwa Środka mogą w najbliższym czasie wyprzedzić użytkowników sprzętu Apple zza Oceanu.
Źródło: AppleInsider