Jeśli wierzyć anonimowej informacji, która dotarła do do serwisu One FPS, bardzo duża część użytkowników iPhone’a nigdy nie podpina swojego telefonu do komputera w celu synchronizacji tudzież archiwizacji.

One FPS podaje, że około 50 procent wszystkich klientów sklepu Apple Store, którzy chcą wymienić swojego iPhone’a w Genius Bar z powodu problemów technicznych, nigdy nie synchronizowała tego urządzenia z komputerem (nie licząc pierwotnej aktywacji, która w większości przypadków i tak zachodziła jeszcze w sklepie). Tacy użytkownicy najczęściej wykorzystują łącze 3G bądź Wi-Fi do pobierania aplikacji i wgrania podstawowych danych (np. kontaktów za pomocą MobileMe). Niestety, nieprzeprowadzanie archiwizacji powoduje, że w razie jakiegoś problemu z telefonem, wszystkie informacje zgromadzone w pamięci telefonu zazwyczaj znikają bezpowrotnie.

Wraz z debiutem iCloud sytuacja ta powinna się zmienić. Nowa usługa nie potrzebuje już komputera do archiwizacji danych - wymagane jest tylko połączenie z internetem poprzez Wi-Fi. Co więcej, archiwizacja będzie przebiegała automatycznie. Jak widać, zmiany i nowości w iOS 5, kryjące się pod hasłem „PC Free”, to dobrze przemyślany ruch Apple, z którego skorzysta bardzo wielu użytkowników.

Źródło: One FPS, MacRumors