O tym, że serwis Spotify zamierza wzbogacić swoją ofertę o materiały wideo, po raz pierwszy dowiedzieliśmy się w maju ubiegłego roku. Po długim okresie zamkniętych testów beta przyszedł wreszcie czas, by udostępnić nową funkcję szerszemu gronu odbiorców.

Jeszcze w tym tygodniu możliwość oglądania materiałów wideo znajdujących się w katalogu Spotify zyskają użytkownicy z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Szwecji, korzystający z aplikacji mobilnej dla systemu Android. Kilka dni później dostęp do nowej zawartości otrzymają również użytkownicy aplikacji na iOS. W odróżnieniu od Apple Music, w którym oferta materiałów wideo sprowadza się do teledysków i nagrań z koncertów, Spotify zamierza postawić głównie na krótkie programy rozrywkowe, mniej lub bardziej związane z muzyką, za produkcję których odpowiadać będą tacy partnerzy jak ESPN, Comedy Central, BBC, Vice Media, Maker Studios, ABC, Condé Nast Entertainment, Adult Swim, TBS i Fusion. W katalogu materiałów wideo znajdziemy zarówno tytuły o ugruntowanej pozycji (między innymi Robot Chicken, Inside Amy Schumer czy Epic Rap Battles) jak i zupełne nowości stworzone specjalnie z myślą o Spotify. Materiały wideo będą dostępne zarówno dla użytkowników korzystających z darmowej wersji serwisu, jak i dla posiadaczy kont premium.

Niestety, jak na razie nie wiadomo, kiedy możliwość oglądania materiałów wideo za pomocą aplikacji Spotify zostanie udostępniona w Polsce.

Źródło: The Wall Street Journal