Według danych opublikowanych przez analityków z Flurry Insights, niemal połowa, bo aż 49,1%, aktywowanych podczas minionych świąt urządzeń mobilnych, to produkty Apple. Tegoroczny okres bożonarodzeniowy był również udany dla producentów dużych smartfonów, które sprzedają się z roku na rok coraz lepiej.

Na drugim miejscu pod kątem najpopularniejszych producentów urządzeń mobilnych podczas tych świąt znalazł się Samsung z 19,8% udziałem. Microsoftowi przypadło 2%, LG 1,7%, a Xiaomi 1,5%. Warto zaznaczyć, że pozycja Apple osłabiła się względem zeszłego roku o 2,2%, na czym skorzystał przede wszystkim Samsung zyskując 2,1% udziału w ogólnej sprzedaży.

apple

Wśród sprzedanych urządzeń mobilnych 54% stanowią średniej wielkości smartfony, natomiast 27% tak zwane „phablety”. Zaledwie 1% mobilnych sprzętów znalezionych pod choinką to małe telefony, z kolei 18% to tablety. Wśród sprzętu Apple dominują średniej wielkości smartfony (65%), duże tablety (14%) i „phablety” (12%). W przypadku urządzeń z Androidem dominują z kolei duże smartfony, które stanowią równą połowę wszystkich aktywowanych w czasie świąt produktów z tym systemem.

apple

Źródło: Flurry