Jak wynika z raportu opublikowanego przez firmę Consumer Intelligence Research Partners, rośnie popularność iPhone’ów z ekranami o 5,5 calowej przekątnej. Najnowsze modele większych smartfonów Apple kupione zostały przez 37% wszystkich osób, które zdecydowały się na zakup nowego telefonu w okresie 30 dni od daty ich premiery. Dla porównania, w poprzednim roku, na iPhone’a 6 Plus zdecydowało się jedynie 25% wszystkich klientów.

Co więcej, nowe modele iPhone’ów cieszyły się nieco mniejszą popularnością niż ich zeszłoroczna generacja. W 2014 roku, w okresie 30 dni od daty premiery, nowe modele stanowiły aż 91% wszystkich nabytych iPhone’ów. W tym roku odsetek ten wyniósł 71%.

sprzedaż iPhone'ów

Tegoroczne modele cieszyły się za to większą popularnością wśród użytkowników smartfonów z Androidem. 26% wszystkich nabywców nowych iPhone’ów stanowiły właśnie te osoby, które zdecydowały się na przesiadkę. W poprzednim roku odsetek ten wyniósł jedynie 12%.

sprzedaż iPhone'ów

Źródło: CIRP